lördag 12 november 2011

Den första julklappen & något att bita i!

Då var Milos första lilla julklapp fixad. Det blev en virkad färgglad apa från affären Living och den har jag spanat in länge. Iförd pyamas och med det bredaste smilet satt han där, den lilla monkeyn och bara väntade på att få bli nerstoppad, inslagen och få följa med oss hem!



Vi har även tänkt att skicka ut julkort till nära och kära och eftersom jag är pysslaren själv så bli de hemmagjorda. Imorgon skall det inhandlas diverse material för att tillverka superfina små kort och en liten pepparkaksdräkt skall också fixas så att lille Milo smälter in med julen ;). Lindex hade jättesöta små dräkter till bra pris! Bitringen som Milo fick från mormor går varm här hemma. Han håller den hårt och det ser ut som om han försöker knapra i sönder den ;). Den bitringen fungerar lite som en napp har vi märkt. Ger vi honom den så stoppar han i den i munnen och blir tyst en bra stund!



Något att bita i var även eftermiddagens vaggningsrunda. Vad gör man när alla apparater i huset är off? Idag när Milo var som kinkigast så visade det sig att det var fel på alla tekniska prylar. När Milo är ledsen så brukar det alltid fungera med att sätta på musik, ge honom en av hans spelande gosedjur eller sätta på TV:n. Eftersom F var iväg så var jag hemma själv med Milo och musiken på datorn gick inte att få något ljud till. Nähä tänkte jag och gick bort till fjärrkontrollen som visade att ingen signal fanns. Fram med pingvinen som inte fungerade och när jag slutligen hittat larven så sjöng den på sista versen. Två timmar senare somnade en övertrött skatt och imorgon det lär kännas i mina armar att jag burit runt på 7 kg halva dagen! Man vet att man lever iallafall ;)

Nu är det dags för mig och Milo att förbereda för lite farsdagshemligheter, mer får ni se imorgon ;)


/ K & M

Inga kommentarer: