måndag 28 november 2011

Egendesignade dregglisar- check!

Att sy egna saker till sin lille pojke trodde jag aldrig att jag ens skulle fundera över. Men idag, idag har jag faktiskt lyckats med att konstruera och designa 3 olika sorters dreggellappar till lillen och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Det tog ett tag innan jag hade funderat ut hela processen för att tillverka dessa men det första vi fick göra var att leta upp passande tyger. Gudmor Tessie följde med oss till Stoff och stil ute på Svågertorp för att hjälpa till att leta och vi hittade massvis med söta och roliga tyger. Där fanns en barnsektion med färgglada och trevliga tyger som vi hittade. Et tyg med bilar i olika färger, ett med supersöta ugglor på och ett med små elefanter fick följa med hem och till baksidan av dregglisarna fick det bli vitt fleecetyg. Vi hittade även silvriga knappar att hamra på som spänne i kragen. Sammanlagt 109 kronor och som det ser ut så kan det bli 15 dregglisar av detta. Billigt, roligt, kreativt och snyggt!







Maskinen träddes och sen var det bara att dra igång projketet. Milo ville inte sova på hela dagen så jag fick vänta till klocan 4 när han äntligen tog sig en lite tupplur. Denna lille plutt är en riktig piggelinis om dagarna och skall vara med hela tiden. Idag började han med något nytt igen. Innan har han sakta och försiktigt sträckt fram handen när man hållit något framför honom men idag slet han det åt sig. Allt som sätts framför honom skall han komma åt och han blir vansinnig om han inte når det. Jag satt och åt en banan innan idag och han greppade tag i min hand och försökte slicka på bananen. Han lyckades och han gillade det. Oj vad gott det var att smaka lite nätt på banan. Det verkade vara en större hit än palsternackspurén vilket jag verkligen kan förstå. ;).

Just nu håller vi sedan två timmar tillbaka på att natta en liten gosse som inte vill sova mer än 5 minuter åt gången. F rantar fram och tillbaka i vardagsrummet med honom på armen och efter ca en kvart somnar han.. för att som sagt vakna igen 5 minuter senare. Vi får väl se när lilleman somnar så vi kan hålla lite kväll!

Adios!

/ K & M



2 kommentarer:

Milla sa...

Supersnyggt tyg och väldigt fina dregglisar!
Palsternackspuré kan jag också förstå att han inte gillade, huvva ;)

Jessica - mamma till alicia sa...

Va fina dom blev! Speciellt den med ugglor på (uggle-galen som jag är). Duktig du är :)

Tänkte fråga, sydde du bara efter ögonmått eller hade du någon mall när du gjorde dom? :)