lördag 5 november 2011

En alldeles fantastisk höstdag!

Vilken underbar lördag det har varit i Malmö! Solen har strålat och utomhus har det flockats av människor. Vi promenerade idag hela familjen längs Ribban och vattnet låg alldeles spegelblankt. Vackra färger och massvis med rönnbär har alltid inneburit höst för mig. Jag har hört att är det mycket bär på träden så blir det en kall vinter, detta för att fåglarna skall rustas med mat så att de överlever. Inte vet jag om det är sant men stämmer detta påstående så kan vi räkna med en vargavinter i år! Milo var upp lite senare igår än vanligt och idag är han trött kille. Han har sovit i flera omgångar redan idag och på promenaden såg han ut att ha det riktigt gott nere på sin fårpläd i vagnen. Man vill bara krypa ner hos honom och gosa in sig men det får inte riktigt plats! Jag tror aldrig jag har varit med om en vackrare höst än den som vi har i år, det är liksom november och solen värmer fortfarande. Efter en lång promenad gick vi hemåt och åt en god lunch bestående av varma baguetter med kalkon och tomat. Till det blev det en balja kaffe och sedan har Milo, jag och F busat i babygymmet medan Minto naffsat i sig resten av Tessies chips från igår. Nu skall vi göra oss i ordning för att bege oss mot Julia och hennes familj i Löddeköpinge för lite middag och trevligt sällskap. Ha en fin lördagskväll!






/ K & M






Inga kommentarer: