torsdag 24 november 2011

En fyramånaders baby & första smakportionen!

Grattis min stora lilla kille på 4- månadersdagen. Såhär dags för exakt fyra månader sedan låg du på mitt bröst och gosade in dig hos mig för första gången. Du tittade dig runt omkring och redan då hade du de finaste dragen jag någonsin sett. Den vackraste skapelsen på jorden var född. Tänk att du nu har funnits hos oss ett bra tag redan och att du börjar bli så stor att du skall få smaka på något annat än mammas mjölk. Lille underbara pojke- som vi älskar dig.




06.30 kickades dagen igång och vi har faktiskt fått sova rätt så bra i natt allihopa. Morgonen startade med frukost bestående av smoothie och mitt favoritbröd. Kaffet fanns givetvis också på plats. Palsternackspuré med morot fick det bli till lillen som för första gången i sitt livs historia skulle få stoppa något med konsistens i gapet. F filmade och jag matade. Filmen kommer senare, gick inte att ladda upp för tillfället! Ni skulle sett minspelet. Så soligt det såg ut när han fick känna av smakerna. Lille tokstolle! Du är det sötaste i världen! Du växer så det knakar och det är verkligen stor skillnad från månad till månad både i utveckling och utseende!





Dagens frulle!




Det känns som att den 24:de , alltså dagens datum alltid har varit mitt datum eftersom jag fyllt år då. Jag frågade F igårkväll om han kände att den 19:de ( då han fyller år ) var hans datum? Med en skum min kollade han på mig och frågade om jag var knäpp? haha. Vad då? klart att det datum man fyller år är ens speciella datum, inget konstigt med det! Nu har jag och Milo samma datum så den 24 kommer alltid att vara våra speciella datum. Dagens datum är iallafall uppsatt hos BVC så dit skall vi idag. Någon vikt och mätning blir det inte eftersom jag själv fixade det sist. Idag skall det bara pratas och tittas på! :)

Tjingeling!

/ K & M

1 kommentar:

Milla sa...

Vilket litet charmtroll! Första smakisen är ett stort ögonblick :)En helt ny värld öppnar sej för dom små :)