lördag 26 november 2011

En heldag i vimmlet utan vagn!

Ja, en heldag är precis vad vi har haft hela familjen ute bland alla människor. Utan vagn! Dagen startade med en frisk morgonpromenad och sedan packade vi in oss i bilen för att ta oss mot stan. Vi resonerade som så att en vagn behövs inte eftersom Milo ändå inte brukar vilja ligga i den. Vi skiter i den helt enkelt. Detta resonemang insåg vi ganska så omgående att vi skulle funderat över lite till då det inte riktigt blev som vi tänkt oss. Milo var trött! Bärselen fick självklart följa med men antingen är det jag som är klen eller Milo som plötsligt väger mer än vanligt för jag orkade inte bära! Mina axlar kändes som de höll på att gå av liksom min rygg. Eftersom det var F som skulle shoppa idag och prova jackor så bestämde vi oss för att istället bära honom i famnen så att vi lättare skulle kunna skifta. Tungt? JA! Samtidigt som det är tungt så är det supergosigt när lillkillen trycker sig in mot ens hals och bara myser. Gosepojken! Efter en stund somnade han i våra armar och där låg han hur bra som helst!



Lite fika fick det också bli. Snacka om att Milo blev en shokladmuffinspojke! När F hade Milo i sitt knä så såg jag plötsligt att lillen hade muffinssmulor i halva håret och på halva overallen, hah! Nu vet vi vem som kan behöva en haklapp framöver?! ;)




Efter att inte fått något shoppat på gågatan så begav vi oss mot Burlöv center för att se om där var något roligare. Utan att vi visste om det satt alla utslagna idoler och signerade små knattars armar. Tänk när man avgudade sina idoler, det var inte igår det! Jag minns när jag var i 13 års åldern och var superkär. Skall jag vara ärlig så var jag jättekär i Anders från Fame factory! Anders Johansson tror jag? haha. De hade signering på Center Syd en dag så jag och en kompis tog oss dit, gav honom en jättefin ros och fick våra armar signerade. Tror inte jag tvättade mig på två veckor för att jag ville ha kvar autografen. Jag skulle gifta mig med honom hade jag bestämt mig för men det var väl tur att jag istället hittade min Fredrik ;).

En tur till mormor och morfar hann vi också med innan vi slutlign landade på hemmaplan igen. Dags att göra oss i ordning för kvällens stohej som blir middagsbjudning med Milos två mostrar med respektive.

Godkväll!

/ K & M

Inga kommentarer: