söndag 6 november 2011

Ett hemligt skrin med ett brev till mig själv...

Söndagmorgon, klockan är 07.00 och Milo bestämmer sig för att mamma skall upp! Ja, det blev en tidig morgon men idag är det en hel del som skall fixas så det var bara bra att vi kom upp i tid. Efter att vi ätit frukost och medan F sov vidare så fick jag ett ryck och skulle rensa igenom lite gamla lådor. Längst in i en av garderoberna fann jag en gammal låda som jag inte ens visste att vi hade. Jag började rota i den och fann ett skrin. Detta skrin fick jag av F en gång för längesedan och på framsidan hade han satt in ett foto på sig själv från när han var liten, en liten pepparkaksbakande tvåårig pojke, visst var han söt ;)



Jag hade ingen aning om vad som fanns i skrinet så det var med stor nyfikenhet jag öppnade det. Minto var givetvis nyfiken i en strut han med så självklart skulle han vara framme med nosen först. Milo satt i sin sitter och lekte med sin larv och elefanten Ceazar. Han kan numera sitta ca en kvart och roa sig själv med att prata och bubbla med munnen, söta unge! Vi öppnade iallafall detta skrin och där i fann jag en hel del intressanta saker som jag varit av med länge, haha. Först och främst fann jag ett brev, ett brev till mig själv. Jag minns att detta brev kom hem med någon reklam i brevlådan för ett antal år sedan och i brevet fanns det en rad olika frågor som skulle besvaras. Jag minns att man även skulle skriva vad man gjorde år 2018, var man bodde, vem man var tillsammans med, om man hade barn, jobb, etc. Men viktigast var det att klistra igen det ordentligt och inte öppna det från 2018. Då jag inte har den blekaste aning om vad jag skrev där i så blev jag mycket nyfiken på att slita upp det och läsa... men jag får hålla ut i 7 år till!



I skrinet fann jag även ett hjärta, ett grått prydnadshjärta som jag fått en gång i tiden. Länge har jag undrat vart mina gamla smycken tagit vägen men efter denna morgon behöver jag inte fundera på den saken mer. I skrinet hittade jag mina örhängen jag fick då F varit i Kroatien, ett silvrigt armband och min bärnstensberlock som jag fått från svärfar i 18-års present! Tänk så lustigt det kan bli när man råkar rota igenom sina gamla prylar!






Idag bär det först ner mot hamnen för att F skall hjälpa morbror Micke att packa in hans båt inför vintern. Vi kör sedan vidare ner till Milos farmor och farfar i Skanör för lite lunch och söndagsmys. Adios!


/ K & M

Inga kommentarer: