lördag 12 november 2011

Filmklipp med världens sötaste lille bubblare!

oj, oj, oj vad det händer grejer just nu! Från att ha småtjattrat lite, börjat göra ifrån sig glädjetjut och skrattat så har lilleman nu även börjat bubbla med hela munnen. När jag säger med hela munnen så är det verkligen med betoning på hela. Djupt koncentrerat formar han läpparna och försöker blåsa och burra med dem och visst kan han! Hur söt får man egentligen vara? mitt lilla hjärta!



Sent igårkväll fick jag för mig att springa ner och kolla om där fanns någon tvättid. Visst fanns det tid så efter att ha samlat ihop lite kläder och tvättartiklar så tog jag mig ner till tvättstugan. Inte för att jag brukar vara så orolig för mörker men ibland får man för sig att skuggor är människor. Därför skyndade jag mig att ösa in kläderna i maskinerna och när jag vände mig om så stod han där, helt utan förvarning iklädd sin halvtrasiga beige-blåa jacka och med en stor påse i ena handen- Hansson! Bakom honom stod även hans syster som frågade mig om det var min babys tröja och pekade på en grå flicktröja i storlek som såg ut att tillhöra en 5-åring. Ögonmått ok? svar: nej! Hjälp säger jag bara, de skrämde nästan livet ur mig och vad gjorde de där nere? förmodligen var de väl också ute efter en tvättid men att smyga sig på folk så där.. nej, usch vilka skumma typer! De berättade för tredje gången att Hanssons Stones-tröjor var väck så att jag skulle se till att hålla koll så att tjuvarna inte tog mina saker med! Tackar för det tipset ;)

Idag skall F och lite andra folk spela in musikvideon till sin nya låt i studio så jag och Milo skall åka till mormor och morfar en sväng på dagen. Just nu sitter jag här och tittar på min lille kille som sitter och halvslumrar i sittern. Jag tycker inte det var så längesedan han var för liten för den och hade själva bandet ovanför bröstet. Så liten han var och tiden bara springer iväg. Hittade lite bilder från när han var 3 veckor gammal och då var han inte större än såhär:




Dags att göra sig iordning för dagen! Trevlig lördag på er!



/K & M



Inga kommentarer: