onsdag 2 november 2011

Fina plagg från Nottingham, dagisval & lite konst!

Igår kom Tessie hem från Nottingham och med sig hem till sin gudson hade hon köpt ett par jättesöta vårskor och en hoodtröja. Skorna passade perfekt till Milos nya Byxor och tröjan är alldeles lagom för väderleken. Tack gudmor säger lilleman. Hela förmiddagen har jag suttit och tittat igenom olika potentiella förskolor i kvarteret. Hur skall man kunna veta vilken som är den absolut bästa för ens barn? Själv har jag jobbat på 5 olika förskolor här i Slottstaden men av dem så är det bara två jag gillar. Går man in på kommunens sida och skall ansöka om plats så får man göra tre val så man kan ju hoppas att man får något av de man valt. Jag vet nog vart jag vill att min pojke skall spendera sina dagar när han blivit en 1-åring. Den förskolan jag önskar att placera honom på är superbra och de hittar på så mycket roligt med barnen. De är ute jättemycket vilket jag tycker är bra när det är stora barngrupper. De går ofta till någon av de inhägnade lekplatserna här i parkerna och använder sig mycket av naturen när de skapar. De har bra pedagogik och dokumenterar barnens vardag. De låter barnen testa mycket själv och har miljön anpassade efter barnens nivå. På den förskolan låter de verkligen barnen leka och jag tror att det är viktigt att inte ha för styrd verksamhet utan istället låta leken styra barnens vardag.



Igårkväll fick jag även lite egentid och körde ut på lite ärenden för mig själv. Jag fixade det som behövdes för att kunna måla en tavla och resten av kvällen spenderade jag med penseln i handen. Jag gillar att måla detaljer med starka kontraster så efter lite funderande och skissande så blev motivet en kvinna med fjäderörhängen och rosa läppstift. Jag blev supernöjd med mitt konstverk och nu fick köket sig en ny väggdekoration.




Idag bär det av till mormor och morfar för lite gos och lunch. Jag skall passa på att ta mig ett varmt och härlig bad medan de passar Milo en stund. Helgen närmar sig med stormsteg och veckorna bara flyger iväg. Hoppas ni får en trevlig novemberdag!



/ K & M

Inga kommentarer: