onsdag 16 november 2011

Fotovägg & nästan jagad av ett lejondjur!

Hemköp nere vid Kronprinsen öppnar 07.00 vilket är kanon om man som jag och Milo är morgonpigga. Eftersom lillen somnar ganska tidigt på kvällen, runt halv åtta så tycker han att 07.00, nästan 12 timmar senare, är en alldeles lagom tid att vakna på. Idag fick han dock gosa sig kvar hos F medan jag stack iväg för att handla frukost. Väl inne i affären såg jag något fluffigt som sakta men säkert tog språng mot mig, shit, var det ett lejon? Efter rottweilerincidenterna förra sommaren har jag fått lite men när det kommer till större hundar. För er som inte vet så attackerades jag av en ilsk rottweiler nere vid Ribban en tidig morgon. Den sprang mot mig, hade munkavle ( som tur var) och brottade ner mig så att jag skrapade upp armar och ben. Tanten som var ägare polisanmäldes och jag hoppas att någon annan uppfostrar hunden bättre. Veckan därpå skulle jag bara småklappa grannens hund, av samma ras, när han fast han var kopplad flög på mig, högg mig i benet och skällde som en besatt. Jag trodde ärligt talat att mitt ben var av! Kan ni förstå att man efter dessa incidenter inte känner sig så tjenis med stora hundar? Iallafall så kom nu detta lejonliknande djur mot mig, dock väldigt sakta och innan jag hann tänka så hade han lagt sig pladask utanför ingången till affären. Det var en chow-chow, en riktigt vacker vovve och jag var bara tvungen att gå fram och ta en bild på honom.



Igårkvälll bestämde vi oss för att göra hallen ite trevligare genom att sätta upp ramar till en fotovägg. Vi stack till IKEA och passade på att käka litta köttbullar innan vi samlade hop de olika ramar vi behövde. Har man inte lagt ett 1000- bitars-puzzel på länge så vill jag lova att detta inte var någon lätt match. Att parera så att alla ramarna ligger kant i kan och att storlekarna på ramarna är perfekta så tar det sin lilla tid. Vi var ju tvungna att lägga upp hela " kvadraten" av ramar på IKEA:s golv så vi visste vilka vi skulle köpa. DEt såg nog lite lustigt ut när vi satt där, med bebis i famnen och hämtade ramar till höger och vänster för att sedan sprida ut på golvet. Men rätt blev det iallafall! Vi tog vita ramar och bestämde oss för de skulle få fyllas med svart-vita bilder. Vi blandar bilder från Milos födsel fram till idag och givetvis byter vi ut de efter hand som plutten växer. Färgen i skrivaren tog dock slut efter fjärde bilden men här kommer ett litet smakprov på vad som komma skall och några av bilderna som skall upp på väggen...






Nu skall jag och lilleman ut på en promenad denna kalla men underbart soliga morgonen!



/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej Jag känner ägaren till den hunden och han heter Bamse och är världens snällaste Kram EVa Steele

Kristin Moser sa...

ja, den verkade till att vara jättesnäll! Dock var han stor som ett hus! ;) Kram