fredag 11 november 2011

Fredagsmys när det är som bäst!

Efter en lång och intensiv dag på skolan är jag äntligen hemma och nu är det fredagsmys som gäller med min fina lilla familj. Ikväll skall vi bara äta gott, mysa, se på idol, tända lite ljus och vara med varandra. Som jag har saknat Milo idag fast jag bara har varit borta i två timmar åt gången. Oj vad det känns konstigt att vara utan honom. Därför blir det lite extra gos ikväll, med mina favoriter. Fläskfilè med klyftor, sallad och bearnaisessås skall snart tillagas och till idol bli det lite gott choklad mm. Jag och F har snöat in på Maraboues Digestivechoklad, riktig njutning! Dessa fredagskvällar är verkligen något jag längtar till. Det är så mysigt att tända ljus i hela lägenheten och inse att man har hela helgen framför sig tillsammans med sin familj.




En ny grej som hände idag var att Milo upptäckte sina små fötter. Han satt i min famn och böjde sig framåt samtidigt som han riktade sin blick ner mot någon för honom okänd kroppsdel. Fötterna stack fram och att döma av Milos blick så verkade han undra vad i hela friden det var för något. Han greppade tag i högerfoten och givetvis var detta också något som lillen ansåg vara värt att provsmaka på. Att bebisar kan vara så viga... En annan kan ju knappt få ner händerna till fötterna, haha!





Från oss alla till er alla en riktigt härlig fredagskväll :)






/ K & M

Inga kommentarer: