fredag 18 november 2011

Hickhärmning & ett klädberg!

Detta ljuva bebisskratt får mammahjärtat att smälta. Underbara plutt. Igårkväll när Milo satt och mös i F:s knä så gav F ifrån sig ett läte likt en hickning. En lättroad Milo började tokskratta och ju mer vi " hickade " för honom desto mer skrattade han. Att härma är något som Milo , liksom de flesta bebisar tycker om men att härma en hickning var något nytt. Sötnosen försökte att forma ljud men fortsatte bara att snacka och skratta istället.




En lugn och mysig kväll hade vi igår och en liten efterrätt som vi inte haft på länge fixades. Banan med choklad i micro! Njutning säger jag bara, så himla gott. Milo var en riktig myskille igår när han låg i mitt knä. På kvällarna när han är som tröttast så gillar han att bara ligga i någons famn och gosa in sig med huvudet allt vad han kan, söta lilla unge!



Igår fick jag även ett samtal från en i min parallellklass att hon hade tagit med sig massa barnkläder som hon inte längre behövde. Hennes pojke var nio månader och på tok för stor för de kläder som hon istället tyckte att Milo skulle ha. Vi tackar och tar emot. Folk i vår närhet är så himla gulliga och givmilda. Kläderna vi fick igår var jättefina och är nog alldeles lagom efter årsskiftet. Storleken var ju 74 så än så länge hade de nog suttit som en påse nötter på honom. Tids nog skall de väl passa ;)





Idag är det julklappsjakt som gäller. Jag, Milo och Tessie skall ner på stan en sväng och se om vi kan få tag på lite klappar. En fika och lite inredningskoll står också på dagens schema. Då det kommer gäster ikväll på middag mm så gäller det för mig att fundera ut vad vi skall bjuda på. Nu på morgonen tänkte jag även dra igång en fredagsstädning så jag har det klart med men när jag vaknade så var här skinande rent överallt. En viss pojkvän har tydligen fixat och donat med allt medan jag sovit så gott och kan man vara annat än glad över att ha en sådan man i huset? ;)

Ha en underbar fredag allesammans!




/ K & M

Inga kommentarer: