torsdag 17 november 2011

Konsten att pälsa på en bebis!



Vintern är kommen och det är overall som gäller för den lille! Men det här med att klä på Milo ytterkläder är inte det lättaste vill jag lova. Redan på BB när han fick på sig den lilla mössan så skrek han som bara den. Det blev heller inte bättre av att mössan kasade ner för ögonen på honom hela tiden. Kanske har lillkillen fått men därifrån för skräcken för mössor sitter fortfarande i. Ofta åker den av lika fort som den åkt på. Det finns dock ett litet knep som brukar fungera här hemma. Eftersom Milo älskar sitt skötbord så lägger jag overallen där. Sedan småpratar jag och busar med honom medan jag sakta stoppar ner honom i overallen. På så vis avleder jag honom från påklädandet och så fort han är istoppad så lyfter jag upp honom och går bort till spegeln. Där stannar vi och gör roliga miner tillsammans medan jag slingrar på honom mössan. Sötaste ungen i världen, som han skrattar åt sina miner! Ett litet projekt det där men nog går det alltid. Med en påpälsad Milo i famnen så skall jag också klä mig och oftast lyckas det med. Eftersom vi har 5 trappsteg upp till vår ingång till lägenheten så måste jag när vi varit ute ställa vagnen nere i trapphuset och bära upp insatsen med Milo i. Tungt men bra armträning ;). När vi skall gå ut så stoppar jag ner honom i insatsen och ger honom pingvinen. Genom att smågunga honom i ca en minut så kommer han till ro och promenaden kan äntligen börja!

Att det är vinter nu fick jag bevis på imorse. Utanför köksfönstret stod det en gigantisk gran, säkert 4 meter lång och med massvis med belysning i. Jättemysigt och det är verkligen roligt att föreningen bemödar sig med att skapa lite julstämning på innergården. Julklappar har börjat inhandlas så smått och jag bara älskar JaBaDaBaDo:s grejer. En söt liten miniresväska med moln och ett flygplan hittade jag häromdagen och jag funderar på om Milo skall få den julklapp. Där i kan han ju ha lite leksaker samlade när vi åker iväg på semester i januari. Tror det blir en bra grej! Jag hittade även jättefina lådor/burkar med olika siffror på i otroligt vackra färger. Det finns så mycket fint i leksaksdjungeln att man blir alldeles knäpp! Men vi får väl se vad tomten dyker upp med till lillkillen när det väl blir julafton! ;)




Idag kommer Milos sötaste lilla flickkusin hit med sin mamma för att luncha och umgås med oss! Det ser vi fram emot! Ha nu en riktigt mysig torsdag gott folk!

/ K & M

Inga kommentarer: