måndag 14 november 2011

Krakel Spektakel, Myggan Hubert & ett litet busfrö!

Måndagen startade med en lång promenad runt hela Slottstaden. Att vandra har blivit lite av vardagen och jag måste säga att så mycket frisk luft som man får nu har man aldrig tidigare fått under en och samma period. Men skönt är det och frisk känner man sig. Idag var det mer skola för mig och vi har just nu startat ett grupparbete om vatten. Detta är ett projektarbete/temarbete som skall syfta i att ge barnen förståelse för vattnets funktion både globalt och lokat. Milo var med och han skötte sig exemplariskt. Han kikade nyfiket på alla människor som rörde sig och jag pallrade upp honom så att han " satt". Som han trivdes när han fick komma upp en bit i vagnen så att han kunde se ordentligt.




Milo, det lilla busfröet har lekt med sina spöken i babygymmet och skrattat åt Minto som farit fram och tillbaka likt en boll längs golvet. Sångpedagogen i mig kom idag fram då vi drog fram Barnkammarboken. Milo fick denna bok i doppresent och den är så himla fin. Den rymmer så många olika lättsamma och roliga låtar att jag hade kunnat sjunga varenda en för min son. Milo fick kika på bildena och den gröna krokodilen tyckte han var rolig. När jag sjöng och gjorde rörelser till krokosilen som blåste i trumpet och hade svansen på ett litet flak där bak så skrattade Milo som bara den.



Roligast av allt tyckte milo dock att Krakel Spektakel var. Den har vi sjungit mycket under dessa fyra månader. Av någon anledning så är denna låt den som först dyker upp i mitt huvud när jag bestämt mig för att sjunga lite. I boken hittade vi även myggan Hubert. Den är lite speciell för det är ju morfar det sjungs som. Morfar heter Hubert och denna låt tyckte jag var så pinsam att sjunga när den kom på sångstunden i skolan när man var liten. Egentligen vet jag inte varför. Jag tyckte väl att det var konstigt att vi skulle sjunga just om min pappa.. och varför skulle min pappa få vara en mygga när ingen annans var det? haha. Knasigt! Undra om Milo, när han blir äldre, kommer att fråga varför vi sjunger om morfar? ;)



Snart vankas det middag och Tessie kommer hit på lite lax idag. Vi skall nämligen träna idag och det är indoor- walkning som är kvällens aktivitet. Andra träningspasset för i år och träningsvärken från i torsdags har precis släppt.Vi får hoppas vi överlever detta pass med ;)

/ K & M


2 kommentarer:

ENDENISE - Mamma till 2 i December sa...

sv: Nämen gulle du, jag blir ju alldeles generad här hemma :D Så go du är! KRAM!

Louise - Kvinnlig målare och mamma till Hampus sa...

Tack! Jag använder mig av programet picasa3 och där igenom kan man ta sig till picnik, där jag lägger till ramarna =)