torsdag 17 november 2011

Kusinerna Bus i vårt hus!


Här har vi en mamma som är helt färdig för idag. Efter att småkusinerna Milo och Meya busat, lekt, snackat och stojjat hela dagen så har all energi gått åt. Men kul har vi haft! Vid 12-tiden trillade moster Vickan in med söta lilla Meya och tiden har bara runnit iväg. Småttingarna växer så det knakar och nu har de börjat att gripa tag i varandra. De tittar på varandra en stund och ser väldigt konfunderade ut innan de båda smilar och skrattar. Toksöta ungar och det är fantastiskt härligt att se glädjen i barnens ögon när de finner varandra. Det känns inte alls längesedan vi systrar i somras stod där bredvid varandra med kanonkulorna Allan och längtade efter att våra små kids skulle ploppa ut. Varmt, svettigt och tungt var det men det var värt varenda sekund av de nio månaderna man väntade.



Slutligen kom de ut de små liven och tänk så roligt kommer kunna ha tillsammans under deras uppväxt. När syrran var iväg och fixade lunch så passade jag båda ungarna och jag måste säga att jag beundrar de som har tvillingar. Att ta hand om två barn samtidigt är inte det lättaste och jag kände hur stirrig jag blev direkt. Dock gick det ju bra men när den ena pep så pep även den andra. En unge alà 7 kg på varje hand är inte det lättaste direkt. Men det har varit en mycket mysig dag med långa promenader och i kombination med gårdagens träningspass så är mina benmuskler nu rätt så möra.





Precis när gästerna begett sig hemåt knackade det på dörren igen. Vad är det nu Hansson eller Inga vill tänkte jag men när jag öppnade dörren så var det morbror Micke som ville hälsa på. Det är många som säger att Milo är lik Micke och även jag ser en viss likhet. Lite lika är de, eller?




Jag och lilleman tackar för idag och ikväll blir det en tidig säng för oss båda! Må väl! :)



/ K & M

1 kommentar:

ENDENISE - Mamma till 2 i December sa...

åh vilka skojiga foton :D så mys!

sv: Alla är superfina! :D tack så mkt!