onsdag 30 november 2011

Lyrisk som en tjur & ekofika!

Vilket vackert väder denna sista novemberdag fört med sig. Klarblå himmel, strålande sol och en härlig utsikt över havet! Man kan väl säga att man är mör i benen efter att ha promenerat i två timmar. Men när man går och småpratar om allt möjligt så känns det som om man hade kunnat vandra i all evighet. Man märker dock hur otränad man är i sina muskler, i vilka muskler? ;). Utsikten över Ribban och Torson fick mig idag att tänka tillbaka på sommaren. Det känns inte längesedan man satt och grillade på en filt med gigantisk mage..oj vad jag längtar till sommaren. Det skall bli så roligt i sommar när Milo är hela året och kan gunga, gräva i sanden och förhoppningsvis stappla fram så nätt. Varje period har sin charm och nu är det otroligt roligt att se hans minspel och reaktioner vid varje ny grej som händer :). Vår fina lilla skatt!

Ekologisk fika blev det också idag, eller iallafall en ekologisk kopp kaffe! Mysigt kafé som ligger precis vid slottet och anpassat för mammor och barn, alltså med bra utrymme för barnvagnar och övriga pinaler!


Milo och Ellie träffades idag och de bytte leksaker med varandra. Ellie fick tag i Milos favoritlarv och den var verkligen en hit tyckte tösen. Milo däremot greppade tag om Ellies färgglada plastbok och den skulle givetvis provsmakas, liksom Ellies knippa med ringar. Det är något speciellt med den röda färgen. Så fort Milo ser något rött så blir han alldeles lyrisk. Kan det vara så att just rött har en tendens att plocka fram energi? Tjurar blir ju helgalna av röda lakan och jag tror att hade man satt ett par horn på Milo så hade han nog också gått bananas och stångat ett rött skynke! ;)




Detta november väder kan man inte klaga på...





Jag och Milo tackar för idag och gör oss redo för en mysig filmkväll med pappa F, Elin och Mats! :)



/ K & M

3 kommentarer:

ENDENISE sa...

sv: Tack :) Allt går verkligen super bra, långt över förväntan. Peppar peppar haha :) Det blir en himla utmaning sen när S måste börja jobba, hujeda mig vad jag gruvar mig över det.

beckis sa...

Tack för idag söta ni! Gullungar vi har :)

Kristin Moser sa...

Tack själv beckis, bedårande ungar ;)