fredag 4 november 2011

Malmös minsta tekniker är född!

Pappas jobbdator är en mycket intressant pryl. Att tekniska prylar förekommer i allt lägre ålder vet vi men att en bebis på tre månader till och med är IT- intressaerad. Idag när plutten fick syn på datorn så stirrade han koncentrerat in i den blå skärmen. Efter att jag tryckt på tangenterna så tyckte även han att det verkade vara ett roligt moment. Jag drog fram ett worddokument till honom och efter att han bankat en stund och lyssnat på de knäppande ljudet så dök dessa bokstäver upp: Nhtttyyyttrrtggt cddddxxxdx umn hhmm vilket nästan kan tolkas som: Nyttigt chokladkex mmmmh :). Just nu är allt som blinkar, låter, rör sig och spelar jätteroligt och att banka på allting som händerna nuddar är ett måste!




Idag har jag och Milo varit på stan och fikat med en gammal vän som jag inte träffat på länge, Amanda. Det är kul att man fast man inte setts på ett bra tag fortfarande kan prata som om det vore igår vi senast sågs. Vi snackade en hel del gamla minnen och bestämde oss för att till våren samla ihop vår gamla högstadieklass för lite reunion. Muffins och kaffe fick bli dagens fika. Min kaffekonsumtion har nog aldrig varit större än vad den är för tillfället. Det dricks minst 3 koppar om dagen och jag kan inte vara utan det!





På vägen utanför vår lägenhet stod där två lövblåsare och blåste bort allt framför fötterna på oss. Det lustiga var att det just bara var framför oss. Det såg nog lite roligt ut för folk som gick förbi skrattade. Där kom en mamma påpälsad i höstmundering och en barvagn där ljudet av Binka lilla stjärna gick på repeat. Framför mig gick två killar och blåste bort alla löv som var i vägen, haha. Tack för det! Höstens alla träd och morgonens dimma har inspirerat mig till målning och nedan kommer resultatet. Trevlig Allhelgonahelg gott folk!



/ K & M

Inga kommentarer: