torsdag 10 november 2011

Mammashopping och första träningspasset på ett år!!

En sväng till Nova stod idag på schemat och med oss på shoppingturen hade vi moster som smakråd. En hel del hittade denna mamma och skall jag vara ärlig så tycker jag det är roligare att handla kläder nu än vad det var innan jag blev mamma. På något vis är jag mer nöjd med mig själv nu än förut! 50 % rea på alla kläder på BIKBOK gjorde att vi fastnade där inne ett bra tag och med oss fick vi mycket fina saker. Sammanlagt fick jag idag med mig hem till min garderob: ett par jeans, 2 tröjor, varav en svart -glansig och en beige -glansig. Två par blanka korta linnen fick också hoppa ner i påsen och jag måste säga att dagens inköp var de bästa på mycket länge!





För första gången så testade jag idag att ha på mig bärselen, annars brukar det vara F som sköter den biten. Jag har nämligen tyckt att den varit lite krånglig och jobbig innan men efter att ha haft armarna lösa och kunnat röra mig fritt så har jag idag ändrat uppfattning om denna pryl. Shoppingturen gjorde lilleman sömnig och är man supertrött kan man tydligen somna i vilken ställning som helst. Sötnos då!



Årets första riktiga träningspass väntar på mig om en liten liten stund. Herre min Gud säger jag bara! Det är Bodypump som skall tränas och eftersom Tessie är medlem så får jag prova gratis med henne 7 gånger! Okej att jag har varit ute på en del powerwalks och lite löpturer då och då men något vanligt pass har jag inte kört sedan förra hösten, innan jag blev gravid. Men efter att igår ha varit på efterkontroll och allt såg bra ut så får jag nu börja träna lite pass i lagom tempo. Som jag har längtat efter att bli riktigt svettig och få igång konditionen. Flåset försvann redan i v 25 och är inte riktigt funnet än. Sist jag var ute och joggade så kändes det som att man var liten och sprang Knatteknatet. Jag minns att det var så jobbigt och att lungornna värkte. Visst kom man in i "andra andningen" efter ett tag men det skall inte behöva ta så lång tid som det gör för tillfället ;). Nä konditionen skall bli på topp och det ska bli riktigt roligt att röra på påkarna igen. Nu kör vi!



/ K & M






Inga kommentarer: