tisdag 22 november 2011

Milo och mamma fyndar i gamla tonårsrummet!

Vid lunchtid idag hade jag och Milo tagit oss ner till mormor och morfar i Vellinge och bilfärden gick bättre än förväntat. Att åka bil är ingen hit och att vara fastspänd så att nävarna inte kan stoppas i munnen tycker en liten kille bara är blä! Men idag spelade den gröna larven hela vägen och Milo fann sig nöjd med det. En lång promenad till affären och en massa lek på mormor och morfars gosefilt har det också hunnits med.



Som vanligt har lillen skrattat åt morfars glasögon och efter en stund begav jag och Milo oss upp på mitt gamla tonårsrum på ovanvåningen. I en silvrig byrå har jag sparat en massa kärleksbrev från F, fotografier och andra små grejer. Idag tänkte vi att den ena lådan skulle rensas igenom. Oj, oj, oj vad gamla bilder vi hittade. Gamla bilder på min och F:s första nyår och vår första semester på Kreta. Ursäkta bildkvaliteten nedan men jag har fotograferat av gamla bilder som redan är rätt så suddiga, haha!






Vilka minnen som kom tillbaka när man hittade Kretabilden. Vi satt på stranden nere i Kämpinge en sommardag 2005 och bestämde oss för att ta en sistaminutenresa med två kompisar. 1100 kronor betalade vi och 12 timmar senare var vi framme i Hersonissos på Kreta. Vi hamnade på ett hotell, mitt i smeten med pool på taket och det var den bästa semestern vi någonsin haft. Ja, det var inte igår det! Kanske åker vi tillbaka dit någongång och visar Milo den plats dit vår första resa gick! Men först är det Egyten som gäller för Milo, om två månader, lääängtar!


/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej bara ni nu kommer iväg för det är väldigt oroligt i Egyptien nu och byte av regering eller statskupp på gång, är inget att leka med. Men det kanske håller sig uppe i dem större städerna. Det blir kanske en liten julklapp i år från mig till Milo hoppas det hinns med. Annars får det komma lite senare /Kram Eva Steele

Kristin Moser sa...

Hej! spännande med liten julklapp ju ;) Vi får hoppas att orolighterna håller sig kvar i Kairo och inte i turistorterna! Kram