måndag 14 november 2011

Minimodellen och det här med att fotografera..

Att fotografera är verkligen jätteroligt och när man har det finaste motivet i världen att ta bilder på så kan väl bilderna inte bli annat än bra?! :) Tidigare i mitt liv har jag aldrig tagit bilder eftersom jag inte ens vetat vilken knapp man skulle trycka på, haha. Hör och häpna, men jag lyckades till och med ladda kamerabatteriet igår och sätta in det på rätt plats igen. Det ni! Övning ger färdighet och sedan systemkameran kom in i huset för 4 månader sedan så har jag lärt mig så mycket och bilderna börjar faktiskt bli riktigt bra! Igår kväll körde jag en liten fotosession med lilleman och den poserandes lille minimodellen låg på sin pläd och var hur intresserad som helst. Milo älskar sin pläd och när han ligger där och njuter så är det perfekt läge att ta lite shyssta bilder.





På tal om bilder så skall jag och Milo idag vandra bort till Japan-foto och hämta ut tackkorten från dopet. Märkligt system de har. Först skall man beställa kort, betala frakt och behöva betala för att hämta ut korten. Sedan måste man själv ringa till butiken och höra ifall ens bilder blivit klara eller ej. Vilken service va?! Eftersom vi inte hann med att fixa dekorationer till julkorten i helgen så kör jag och lillen idag ut till Panduros lager och plockar på oss diverse pyssel. En riktig pyssel, foto-fixardag ser det ut att bli- det är riktigt najs att vara mammaledig ;)





/ K & M

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fina bilder!! Så himla söt! :)

Vad kul att du hittat min blogg, kommer lägga till dig också :)

kram