onsdag 2 november 2011

Morfars balla brillor & Kvällsbak!

Hos mormor och morfar har vi varit och mys hela dagen. Vi anlände vid lunchtid och då serverades det kyckling-brieostbaguette vilket satt riktigt fint då man varit uppe sedan 07.00. Milo var som vanligt på bra humör och skrattade så fort han fick syn på morfars glasögon. Att ett par glasögon kan vara så roliga.. inte visste jag att bebisar gillade brillor. Kanske skall införskaffa ett par nöd-brillor att ha ifall han skulle behöva tröstas ordentligt någon gång?! Det är alltid en sådan nostalgi i luften när man kommer innanför dörren till sitt barndomshem. Nostalgi på hög nivå var det även då vi tittade igenom gamla fotoalbum från 1900-talets slut. Det är så roligt att se vilken förändring som skett bara på 15 år. Kläderna som vi ungar hade, frisyrerna, prylarna, ja allt!




Vi har även kommit till en ny insikt gällande sömn i vagn. Milo sover numera i vagnen. Han somnar så fort man lägger ner honom och börjar köra honom, men det skall köras över trösklar annars funkar det inte. Så idag har trösklarna både hos mormor & morfar och här hemma fått smaka på vagnhjul för glatta livet!




Såvida Hansson inte har stulit min tvättid så är det kvällstvätt som gäller. Det blir mycket tvätt med en liten bebis i huset. Tror att det går åt 4 bodys om dagen vilket innebär ca 30 bodys i veckan och då skall vi inte tala om alla dreggellappar. Men då här är lediga tvättider varje dag så är det inga som helst problem och skall jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att det är roligt att tvätta :). Lite kvällsbak får det bli i tvättpauserna men frågan är bara vad man skall baka idag? Frågar jag F så är det bara chokladbollar som gäller och Minto insisterar självklart. Morotskaka låter mer lockande för min del så nu är det lite övertalning med min kära sambo som gäller! :)

Godkväll!



/ K

2 kommentarer:

Malin Brynolf Pedersen sa...

På den nedre bilden är han jättelik Mikael ju! :)

Kristin Moser sa...

Håller med, han är rätt lik honom faktiskt! Hoppas allt är bra med dig och lilla J! Kram :)