torsdag 10 november 2011

När lillen vaknar- hos oss lyser solen varje dag!

Jag kan inte hjälpa att mitt hjärta höll på att smälta i morse när jag hörde att lillkillen började vakna. I vanliga fall gnyr han lite och ligger sedan och småpiper tills jag eller F tar upp honom. Men idag när jag satt och åt frukost hörde jag ett litet glädjetjut inne från sovrummet. Jag gick in till min son och där låg han med armarna ovanför huvudet och med det bredaste smilet en 3,5 månaders baby kan ha. Han mornade sig ordentligt och så många ansiktsuttryck som lillen gav ifrån sig under ca 15 sekunder var något av det sötaste jag sett på länge. Morgonstunderna är mycket speciella och då är Milo som allra gladast på dagen. När lillen tjuter ifrån sig det där glädjeskriket och sprattlar med armar och ben samtidigt kan jag som mamma inte hjälpa att mina ögon fylls med tårar, tårar av glädje. Jag är så otroligt lyckligt lottad som får uppleva denna glädje varje dag!

Min skatt är hungrig som en liten varg när han vaknar och visar det genom att börja gnaga på sina knutna nävar direkt. Lite frukost i magen och sedan är det mer morgonmys som gäller. Jag älskar dessa morgonstunder som vi har, du och jag min underbara lille kille! Det här med att vara mamma, att vara mamma till en liten underbar pojke är nog det mest självklara jag har gjort i hela mitt liv. Jag tror att man som kvinna har en instinkt och ingenting, absolut ingenting är viktigare än det lilla barn man har. Aldrig har jag brytt mig så lite över en och en annan prick eller ett kilo mer eller mindre. Man har liksom fått en annan syn på livet och vardagen, den vardag som jag aldrig skulle vilja ändra på.






Hos oss lyser solen varje dag!


/ K

Inga kommentarer: