tisdag 22 november 2011

Nattuggla & utsökta reklamblad!

Rutiner, rutiner, rutiner.. precis när man trodde att man fått in värsta grymma rutinerna här hemma så ändras Milos nattupplägg. Från att ha nattats vid halvåtta-snåret och somnat som en stock efter 10 minuters amning så tyckte lillen nu att det var dags att göra som mamma och pappa- vara vakna lääänge! Milo vill inte sova innan 22.00 och det har han bestämt sig för till punkt och pricka. Möjligtvis slumrar han till en kvart vid 20- tiden men så fort jag flyttar mig från honom, då vi ligger bredvid varandra så öppnar han högerögat med en blick som säger : och vart är du påväg om man får fråga mamma? Ja, vart är jag påväg? Du skall sova lille vän, inte fara omkring som ett yrväder såhär dags. Så kommer det där lilla glädjetjutet, det ljuva leendet och de tindrande ögonen.. som mamma kan man inte annat än att plocka upp lillkillen och låta honom sitta med en stund till. Jag fick låna en bok av min kära vän Julia och i den beskrevs olika perioder i barnets utveckling. När barnet är mellan 14 -18 veckor så börjar en " stormig period ", där rutinerna plötsligt kan rubbas helt och där barnet är lite gnälligare än vanligt. De står även att barnet kan vilja bli buren på mer än vanligt och det har vi också märkt här hemma. Både biceps och triceps har fått sig en rejäl omgång och det som en gång varit gäddhäng är på god väg att bli muskler ;)! Men efter storm kommer oftast solsken och stämmer denna veckotabell som beskrevs i boken så kanske Milo somnar som vanligt igen om två veckor ;), vem vet! Milo har även börjat bli väldigt rörlig av sig. Han ålar och slingrar sig bort från ens knä. En aktiv liten kille som inte längre skall sitta still!




Igårkväll kom vi på att vi inte tömt brevlådan på ett par dagar. En gigantiskt reklamhög resulterade det i och en som var nöjd var lille Minto. Att Minto gärna tar sig en smakbit av papper i alla dess former vet vi men nu var det bara Maxi- bladet som gällde. Han slutade inte att knapra i sig så till sist fick jag faktiskt jaga väck honom så att han inte satte i sig hela bladet. . En stirrig kväll hos familjen Ström / Moser må jag säga men gott sov vi och utvilade är vi! :)



Idag åker jag och plutten hem till mormor och morfar men innan dess blir det en rundtur på Svågertorp för att hitta tyg och målardukar! Ha en fin tisdag!

/ K & M

1 kommentar:

Milliez - blivande fyrbarnsmamma sa...

Tack snälla!
Vad roligt att du lämnar ett spår. Kommer att kika in igen helt klart..

Kram