söndag 13 november 2011

Nostalgi i tomtelandet..

Varje år, enda sedan man var en liten liten flicka har man minst en gång under juletider gjort ett härligt besök på Vellingeblomman. Detta året var inget undantag och nu fick vi visa Milo den fantastiska tomtebyn. Det är en speciell känsla när man tar sig innanför portarna till denna affär och när det råder julstämning är det något alldeles extra. Moster Annicka och Matte följde idag med mig, Milo och pappa F på en trevlig slingrande vandring bland tomtar, bockar, åsnor, kaniner, julgranar, ljusstakar och massvis med dekorationer. Jag bara älskar det! Där fanns så mycket fina saker som jag gärna hade tagit med mig hem. F tyckte dock att det var lite i tidigaste laget att inhandla julprylar så vi får vänta ett par veckor till ;)! Detta året längtar jag verkligen efter julen. Nu är hösten i stort sett över så nu kan det allt få lov att falla lite snö tack! Milos vagn är ju som gjord för terräng så att ta sig fram skall inte bli några problem!






Tomtelandet blir bara mindre och mindre för varje år som går. Eller så är det jag som blir större. När man var liten så var detta tomteland gigantiskt och varenda gran tyckte man sträckte sig upp till taket. Jag minns att när vi barn gick där så fick vi välja vars en liten sak att ta med oss hem. Jag valde alltid en liten prydnadstomte som antingen åkte skidor eller stod och bakade. I år hade dem pimpat till utställningen något och smyckat med folie i alla regnbågens färger. Det kändes nästan som man hamnat i Indien eller något, alltid kul med lite färg!



Vi fick endast med oss hem lite julgransglitter och en påse hö till lille Minto. Nästa gång vi kommer dit så skall dessa två pinalerna få följa med hem. En vit liten dekorationsren som jag tycker passar året om och denna mysiga julskylt.




Om lite mer än två veckor är det första advent och sedan kommer veckorna bara rulla på fram till jul. Eftersom julen i stort sett är över den 25 december så är det ju tiden innan som man skall passa på att njuta! Det blir en bra jul i år, det känner jag på mig... :)

/ K & M



















Inga kommentarer: