tisdag 1 november 2011

Ny favoritplats och första kramen går till...

Pappa! Ja, det var F som fick Milos första lilla kram och detta på skötbordet. Skötbordet är den nya favoriten och det är något som ändrats tvärt från en dag till en annan. Redan från den dagen Milo fick komma in i sitt nya hem så har han ogillat skötbordet. Så fort man lagt honom där för att byta så har han gastat och fäktat med armar och ben. Då skall vi inte tala om hur road han varit över att dra något klädesplagg över huvudet, eller inte. Men nu har det vänt. Så fort jag eller F lägger ner honom där så börjar han att smila och småskratta. Med sina små djur som hänger ovanför i en mobil för han långa och djupa konversationer och jag undrar vad det är som han och lejonet diskuterar!?


Milo sträckte sina armar och lade de runt pappas hals, gosiga lilla plutt, som du kan kramas!




Tidigt i morse var jag och lillen ute på en härlig promenad. Naturen är så himla vacker just nu med alla olika färger. I Slottsparken låg det i morse en tunn dimma och det var bara jag, Milo och fåglarna som var uppe. Jag har ett litet speciellt band till fåglar, eller rättare sagt så verkar alla fåglar söka upp mig. De senaste året har alltifrån duvor och ankor till påfåglar och svanar dykt upp i min närhet och denna mogon var det dags igen. Framför mig satt en ståtlig häger och spanade ut över sjön. Jag var bara tvungen att gå fram och ta en bild på honom och han satt blixt stilla.




Vi har även lunchat och myst med kära Julia idag. Vi håller på att gå igenom det examensarbete vi skall opponera på på torsdag. Allt skall granskas i detalj och sedan skall man hitta på ett gäng frågor kring deras arbete. När F kom hem lagade vi pannkakor och sedan fick jag lite egentid till att köra iväg och handla dukar till mitt måleri. Resten av kvällen skall det målas så vi får väl se om det lyckas bli någon fin tavla här ;)! Godnatt säger en pyamasklädd liten gullunge!


/ K & M

Inga kommentarer: