tisdag 29 november 2011

Pärongojs i kaninbitar & ball body!

Godmorgon i stugorna! Visst är det härligt att stiga upp när det är mörkt ute och allas ljusstakar, stjärnor och belysningar lyser upp morgonen? Idag fick jag riktig julstämning och skulle göra mig en stor och god kopp kaffe.. men melittapåsarna var slut! Fyndiga F tog då fram hushållspapper och formade som en liten tratt och vips så hade en melittapåse skapats och kaffet sattes på :)! En smarrig fruktsallad blev det också för min del i morse. Milos lilla päronskedsgojs skulle tinas så att han skulle få en liten smakbit. Jag köpte hem päronpuré häromdagen men eftersom en sådan burk bara håller två dagar i kylen och jag tyckte det var onödigt att slänga efter att ha tagit två skedar så frös jag in de. Jag tog en isbitslåda med urgröpta små kaniner och hällde över en tesked i varje. 16 små kaninbitar blev det och det är perfekt att ta fram och tina en bit om morgonen.




När jag igårkväll höll på med mina syprojekt så gav jag mig på att tillverka en liten mössa och en body. Mössan var lätt som en plätt men den blev lite väl liten då jag inte måttade utan bara körde på måfå. Dätemot tog jag en gammal body i storlek 62 och lade ut över uggletyget. Sedan ritade jag av både baksda, framsida och ärmar fast i lite större storlek. Efter att klippt ut dessa så var det bara att sy ihop. Avigsida mot avigsida och 20 minuter senare så hade jag konstruerat en ball body till lillen. Fin blev den också- mamma kan ;)!





Idag är det babykafé och mammafika som gäller! En klipptid skall också beställas och jag håller mig till den frisör som fixade mitt hår sist ;)!

Ha en bra dag där ute!

/ K & M

2 kommentarer:

Malin Brynolf Pedersen sa...

Vad duktig du är ju! Blir superfina grejor! Och visst är det så kul att sy:) Keep up the good work! :):)

Kristin Moser sa...

Tack så mycket Malin! Det var riktigt roligt och lättare än vad jag trodde ;) Lycka till nu inför dopet!