måndag 28 november 2011

Roligt toapapper & ett herrans saglande!



Ja, såhär roligt tycker plutten att det är när en vit pappersbit från en toalettrulle svischar förbi ansiktet. Som han sprattlar. Galet hur lättroad sådanna små knattar kan vara. Tänk själv om en bit papper skulle framkalla ett asgarv, så lättsamt allt hade varit då, haha! Milo har börjat låta som en galen liten tupp här hemma. Han kacklar på ett underligt vis och helt utan förvarning går han upp i så pass höga toner att man undrar om man är på operan. Jag tror detta blir en riktig liten snackepelle för han har redan ett brett " ordförråd " för att bara vara 4 månader gammal! Han går i sin mammas fotspår..

Ett syprojekt är vad denna mamma och son skall pyssla med idag. Vi skall köra ut till Stoff och Stil för att fixa lite balla tyger så att vi kan konstruera egna dreggellappar. Det går nämligen åt fler och fler för varje dag som går och när det dregglas på detta vis kan det vara bra att ha en hel drös. En annan saglade ju rätt bra när hon var liten och när det börjar komma tänder sägs detta vara ett tecken. Barnmorskan trodde att tänderna snart var på G eftersom han inte bara suger på saker utan även gnager på sina käkar.




Något MVG låg jag inte inne med i syslöjden direkt så vi får väl se hur detta går. Jag kommer knappt ihåg hur man trär maskinen ens. Det enda jag satt och gjorde på syslöjden i nian var att knyta en herrans massa armband. Varje månad gav jag F ett som skulle symbolisera kärlek. Så när jag gick ut högstadiet så hade F 12 stycken på sig liksom jag. Vackert, mycket vackert :)! Idag, precis på datumet har vi varit tillsammans i 86 månader. Det är rätt länge det och hade jag fortsatt mitt armbandsprojekt så hade vi inte haft någon synlig hud alls kvar på armarna!

En effektiv morgon har vi haft här hemma och Milo tog sovmorgon till halv 9! Gött! nu är det morgonpowerwalk med barnvagn som gäller! :)

/ K & M

Inga kommentarer: