fredag 25 november 2011

Två glada små ungar och en kopp brunt!

Fredagen har spenderats med Malin och hennes lilla Julia. Idag tyckte vi inte att vädret såg så inbjudande ut så vi körde istället för att promenixa. Det är ju ändå en bra bit till Värnhem härifrån så det fick räcka med morgonpromenaden som motion för idag. Min lille gosse var jätteduktig idag under bilfärderna. Han var så himla lugn och sansad, satt och spelarde med sin larv, jollrade lite och lekte med sina små pingviner. Hela vägen var han glad kille och på hemvägen likaså. Mammas lilla sötnos! Det skiljer bara en månad mellan Milo och Julia men de är nästan lika stor ändå!




Jag tycker det är så himla roligt att se barns reaktioner när de hittar varandra. De pratade och skrattade med varandra och Milo var på god väg att käka upp Julias lilla prickiga tröja. Den där bebistolken hade varit kul att ha med sig idag för att vad ungarna pratar om en gåta som jag inte ens tror att den bäste gåtlösaren i Fångarna på fortet skulle kunna klura ut!



När kidsen busade med varandra i soffan passade vi på att ta oss en liten fika. I normala fall dricker jag kaffe helt svart men idag hade jag mjölk i. Åhh så gott det var. Antingen var jag bara sjukligt kaffesugen eller så har jag ändrat kaffestil, för denna kopp var den bästa på länge! Det gjorde du bra Malin! ;)




Då Entrés ingång gick att skymta från Malins vardagsrumsfönster bestämde vi oss för att ta en liten klädtitt där. Vi var inne på NoaNoa som har supersöta barnkläder, dock bara till flickor. Next som låg rakt över hade också jättefina kläder och där fanns massvis till små pojkar. Jag hittade en röd overall som var jättetjusig men eftersom Milo sov sött i sin vagn så ville jag inte väcka honom för att testa den, en annan dag! En jsupermysig dag med våra små gullepluttar och fredagen har bara börjat! Nu kommer snart F hem med pizzor från vårt favoritställe och resten av kvällen spenderas med Moster Annicka och Matte hemma hos dem. Lite idol, lite godis, massvis med kärlek och massvis med bebisgos är vad denna kväll kommer att bjuda på!

Trevlig helg i höstrusket :)!


/ K & M

2 kommentarer:

Malin Brynolf Pedersen sa...

Vad fina bilderna var! Så söta ungar!!:) tack för det trevliga besöket ! Kram

Kristin Moser sa...

Tack själv! Jättetrevligt! Så söta kidsen var idag! :) Kramis