onsdag 9 november 2011

Två små morotstjuvar och en barnvakt!

Att det snart vankas smakportioner verkar lillen ha förstått och att det är rotfrukter som står först på tur är även det något som han verkat ha snappat upp. Visst är det så att det är rotfruktspurè som först skall introduceras men inte kan man väl norpa kaninens morot för det? Eller rättare sagt min morot! haha. Två söta små morotstjuvar har idag lagt beslag på min morot, tänk så tokigt det kan bli! Jag skalade mig en morot och gav även en till Minto som totalt struntade i. Istället högg han in på min då jag lade lade den ifrån mig. När jag, Milo och Tessie satt och gosade i soffan så var det dags för nästa lilla tjuv att göra sig sedd. Lille Milo norpade Mintos orörda morot och eftersom allt skall in i munnen så var inte denna grönsak något undantag. Han greppade ett rejält tag och ville inte släppa den. Det var nog tur att Minto gått på vilan ovanpå tv-bänken annars hade det kanske blivit fight om vems morot som egentligen var vems ;)?



Idag har vi umgåtts med gudmor Tessie och hon har även varit barnvakt i en halvtimme medan jag stack och handlade. Det är märkligt hur nervös man kan bli som mamma. Jag cyklade som en dåre till affären och trängde mig förbi alla gamla tanter och gubbar som vandrade i snigelfart genom Malmbors trånga gångar. Bytte kassa gjorde jag nog tre gånger för att få tag i den som gick snabbast. Varorna packades ner i turbofart och som en galning for jag hem på min hoj och det var inte långt ifårn att kedjan hoppade av! Väl hemma så hade Tessie satt på lite musik och Milo var tyst som en mus. Han hade inte sagt ett endaste pip från det att jag lämnat bostaden, haha. Den barnvakten anlitar jag gärna fler gånger ;). Tessie stannade även på middag som idag bestod av de italienska färsbiffarna med hemmagjorda klyftor, Jensens favoritsås och sallad. Vi gav oss även in på att baka min favoritäppelpaj och om en kvart är den färdig till att avnjutas med kall och krämig vaniljsås!



Milo och jag tackar för idag och önskar er alla en trevlig kväll!



/ K & M

1 kommentar:

ENDENISE - Mamma till 2 i December sa...

sv: tack gulle du, dock känner jag mig inte alls så :)