fredag 4 november 2011

Upptäckten av sin egen spegelbild...

Godmorgon spegelbilden! Att byta om från pyjamas till dagens outfit tog idag sin lilla tid. Milo fastnade nämligen i sin egen spegelbild på vägen. När lillkillen öppnar munnen, drar på smilebanden och ger ifrån sig sitt glädjetjut så kan man inget annat än att skratta själv. Jag älskar dessa underbara morgonstunder vi har tillsammans. Det finns inget härligare än att bara mysa omkring i morgonrock och gosa med min lille grabb. Milo är redan lite av en pajas. Han provar alla möjliga miner och härmas nu mer än en ara-papegoja. Räcker man ut tungan ett par gånger mot honom så gör han exakt likadant och givetvis så kan jag inte hålla mig för skratt. Detta resulterar i sin tur att Milo inte kan hålla sig från skratt, underbara unge!




En kanonstart på denna fredag och det som står på planeringen idag är lite akrylmålning, barnvagnspromenad, fika på stan med en gammal vän och middagsfix inför kvällen. Snart börjar F:s pappaledighet och han kommer då att vara hemma varje fredag och måndag fram till våren! Det skall bli så skönt att förlänga helgen och ha 5 hela lediga dagar tillsammans. Idag är det även första dagen på den sista terminen av min utbildning. Två månader kvar sedan är plugget över och jag är grymt nöjd över att snart kunna kalla mig lärare.

Nu önskar jag och lille Milo er en riktigt härlig dag!

/ K & M

Inga kommentarer: